چگونه چت باتها زندگی شما را دستخوش تغییر میکنند

12/11/2019

در این مقاله با لزوم استفاده از چت باتها در فروشگاه های آنلاین آشنا میشوید. با مفاهیم ساده وارد دنیای هوشمند چت باتها میشوید و میبینید که دیالوگ با چت بات ها توسط مشتریان تا چه اندازه کسب و کار شما را به جلو خواهد برد.

دنیای اطراف ما با سرعت هر چه تمامتر رو به دیجیتال شدن گذاشته و بخشهای مختلف خدماتی نسبت به گذشته خیلی بیشتر قادر به جذب مشتری هستند. جذب مشتری بیشتر ممکن است منجر به فروش بیشتری نیز شود اما از سویی مشکلاتی را نیز برای تیم پشتیبانی ایجاد میکند. هر چه شرکت بزرگتر باشد و خدماتی که ارائه میدهد بیشتر باشد، از سوی دیگر تعداد مشتریانی که پرسش دارند و بدنبال خدمات پس از فروش هستند نیز بیشتر خواهد بود. برای رسیدگی بهتر به مشتریان و پاسخ به پرسشهای آنان نیاز به استفاده از رباتهای مجهز به هوش مصنوعی میباشد. رباتهایی که قادرند به سادگی حداقل پرسشهای تکراری مشتریان را پاسخ دهند.

پرسشهای مشتریان گرچه ممکن است به عنوان یک موضوع جزئی به نظر برسد اما هر بار بیتوجهی و عدم پاسخ به پرسشهای مشتریان سبب میشود که نرخ تبدیل آنها به مشتریان واقعی شما کم شود یعنی مشتریان واقعی خود را به دلیل بی توجهی از دست دهید.

چت بات ها زمانی اوج کارایی خود را به نشان دادند که برای پشتیبانی از مشتریان نیازمند استخدام کارمندان بسیاری هستیم. یک چت بات قادر است کار هزاران نیروی پشتیبانی را انجام دهد. در این مقاله جنبه های مختلف از فناوری چت بات به شما نشان داده میشود و همچنین به شما گفته خواهد شد که چرا چت باتها برای تجارت مفید هستند.

چت باتها چیستند و چگونه میتوانند وارد تجارت شما شوند ؟

همانگونه که در بالا بطور خلاصه به آن اشاره شد، چت بات دیالوگ محور ابزاری هوشمند است که میتواند با کاربران و یا مشتریان شما در وب سایت گفتگو داشته باشد. امروزه از چت باتها در صنایع مختلف و به اهداف مختلف استفاده میشود. آنها بعنوان ابزارهای تجارت آنلاین در کنار شما در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز فعالیت میکنند و با مشتریان شما دیالوگ خواهند داشت.

چت باتهای هوشمند

چت بات های هوشمند دیالوگ محور یا چت باتهای دیالوگ محور مجهز به هوش مصنوعی بر اساس پرسش و پاسخهای متنوعی که از پیش برای آنها تعیین شده با مشتریان به گفتگو میپردازند. اما هر بار صحبت با این چت باتها منجهز به افزایش هوش و تشخیص آنها میشود. اغلب شرکت هایی که سفارش چت بات میدهند لیستی از پرسشهای احتمالی کاربران و پاسخهای مناسب به آن پرسشها را به طراحان چت بات میدهند. این حتی میتواند لیستی اولیه از پرسشهای تکراری کاربران شامل : ساعات کار؛ آدرس و دریافت مشاوره های ابتدایی باشد. دلیل وجود چت بات در حقیقت خدمت رسانی به مشتریان، تسریع امور و آسانتر کردن کارهاست.

چت باتهای هوش مصنوعی علاوه بر پاسخ دهی به سوالات اولیه و تکراری مشتریان شامل برنامه های پیچیده تری هستند که به درخواستهای مشتریان در سطوح بالاتر و با پیچیدگی بیشتر به سادگی برخورد کرده و پاسخ میدهند. این چت باتها اطلاعات دریافتی از مشتریان را که شامل دیالوگ ها میباشد جمع آوری و پردازش کرده و هوشمندتر میشود. حتی میتوان از مجموعه ی دیالوگهای چت باتها که بین چت بات و کاربران بود برای انجام تحقیقات در زمینه ی چگونگی بهتر شدن ارائه ی خدمات و محصولات استفاده کرد. بر اساس توانایی و هوش چت باتها که محدودیتی ندارد صاحبان مشاغل میتوانند توانایی های بیشتری برای آنها تعریف کنند، ویژگیهای جدیدی را خواستار باشند و قابلیتهای فعلی را بهبود بخشند. این رباتها زبان دیالوگ را بخوبی میشناسند و میفهمند و همانند یک انسان با شما تعامل خواهند داشت و دیالوگ میکنند.

نمودار زیر تصور خوبی از روند کاری چت بات به شما میدهد :

فناوری هوش مصنوعی در چت باتها به شما این امکان را میدهد که در میان چت باتهای مختلف آنچه را که برای شما و کسب و کارتان مناسب تر است، سفارش دهید.

خواندن مطالب جالب زیر به شما پیشنهاد میشود :

طراح چت بات چیست ؟

با ارسال راهنمای محصولات به مشتریان خود کمک کنید

شگردهای حرفه ای فروش محصول به کمک چت بات کاسکو